Lugn och ro

Min semestervecka har varit rofylld på många sätt och det känns faktiskt helt OK att vardagen sätter igång imorgon. Jag har helt enkelt bara haft en välförtjänt paus.

Lördagen spenderade jag med mamma. Vi strosade runt på stan och nere vid hamnen, lunchade på Nodo och jag köpte mig en ny vardagsväska, då min förra gått sönder. Riktigt klassiskt snygg från Wera Stockholm. Har ingen bild på den, men kanske lägger upp en framöver. Åt även middag hos mamma. Paj och äppelkaka. Riktigt gott!

Idag (söndag) åkte jag, mamma och Mia ut till Karlberg och plockade lingon. Hade tänkt att leta svamp, men gav fort upp. Har ingen aning om vilka svampar som är likameddödensvampar, så lingon kändes som ett tryggare val.

Ladies Night

Riktigt god hemmagjord pizza och blåbärspaj + mycket trevligt sällskap. En bra kväll helt enkelt.

En vecka som kretsar runt mat och umgänge

Jag tar tillfället i akt och spenderar tid med vänner och familj under min semstervecka. I tisdags efter det att jag kom hem från Umeå kom farmor, kusin Linnea och hennes kille Oscar hem till mig och åt lunch. På kvällen var det farmor som bjöd hem familjen till henne på middag. Smörgåstårta och tårta. Så gott! Det regnade och åskade som aldrig förr under middagen, vilket var rätt mysigt.

Onsdagen åkte jag in till stan och köpte lite fika från kvartersbageriet som jag tog med till mormor och morfar. Stannade där en bra stund och hade mycket trevligt, På kvällen bjöd Sofia in sig själv och Otto på middag hos mig. Helt rätt! Sofia hade med sig en söt liten bukett blommor som ny pryder mitt hem. Att ha ett eget hem är verkligen en lycka. Har längtat efter att få agera värdinna och att ha alla mina saker på ett och samma ställe.

Cyklade förresten till farmor idag för att äta lunch på hennes altan. Någonstans på vägen dit tappade jag mitt fina samiska tennarmband som jag har fått av Mia och Hanna. Så himla trist. Hittar något ett brunt tennarmband så vet ni vem ni kan göra glad.

Nu ska jag förbereda en pizzadeg till ikväll då mamma och Mia kommer hit och äter pizza och blåbärspaj.

En helg i Umeå

Kom hem idag från en helg hos lillfamiljen i Umeå. Jag saknar umeålivet! Universitetet, lillfamiljen och att vistas i en stad med okända människor. Bäst av allt var att få vara Isaks favorit för en helg och att få lite egen tid med min syster Hanna och inte Isaks mamma Hanna.

En paus

Har en veckas semster nu och det behövs efter 5 veckor av intensivt arbete. Mitt jobb är fantastiskt många gånger, men det verkligen inte alltid friktionsfritt och i veckan har jag blivit liknad vid diverse otrevligheter. Nu åker jag iväg till Umeå för att hämta lite positiv energi!

Paris!

Bokade igår en resa till Paris i oktober tillsammans med min kära vän. Vet inte hur länge sedan det var vi ses, men det handlar om år! Längtar verkligen ♥

In to the wild

Har varit på fiskesemester med pappa under helgen. Det finns ett härligt och lugn i skogen. Samtidigt som allt är så självklart och naturligt är allt så övermäktigt.

Fick förresten björnfrossa vid två tillfällen. En gång när jag plockade bär själv och började höra morrande ljud. Fy tusan så obehagligt. Blev helt stel i kroppen! Andra gången var tillsammans med pappa. Vi följde en stig till ett bra fiskeställe och jag kollade in en massa spår på stigen. Lite klövar hit och klövar dit och sedan började jag se en massa "björnaktiga" spår. Häftigt tyckte jag och fotade ett. Spåret var större än min hand. En liten stund senare hörde morrande igen. Ahhhhhhhh. Bjööööörn! Har hört att man ska lägga sig ner och spela död om en björn attackerar. Seriöst... vem gör det? Jag skulle kuta som en galning! Pappa trodde i alla fall att lätet var ett flygplan, men jag vågade inte gå längre så vi fick helt enkelt vända om. När vi var tillbaka vid husbilen upptäckte pappa ett träd i närheten en björn troligtvis klöst på. Det ni;)

Saturday night

På Pillers altan, som back in the days. Vi åkte in till 1906 en sväng men gick efter några klassiska mingelvarv vidare till MAX där vi åt och pratade. Riktigt nice!

Kärlek när den är som bäst

I dag blev Elias Borg.

Mitt största nöje

Tacksamt med ett café som är öppet kvällstid. Tacksamt är även att ha en mamma som tycker detsamma.

Lilla vän

Åt middag på farmors balkong i torsdags tillsammans med min farbror, Hanna, Isse och mamma. Farmor har världens finaste gård och den speglar henne väl. I centrum var givetvis Isse:D