In to the wild

Har varit på fiskesemester med pappa under helgen. Det finns ett härligt och lugn i skogen. Samtidigt som allt är så självklart och naturligt är allt så övermäktigt. 
 
Fick förresten björnfrossa vid två tillfällen. En gång när jag plockade bär själv och började höra morrande ljud. Fy tusan så obehagligt. Blev helt stel i kroppen! Andra gången var tillsammans med pappa. Vi följde en stig till ett bra fiskeställe och jag kollade in en massa spår på stigen. Lite klövar hit och klövar dit och sedan började jag se en massa "björnaktiga" spår. Häftigt tyckte jag och fotade ett. Spåret var större än min hand. En liten stund senare hörde morrande igen. Ahhhhhhhh. Bjööööörn! Har hört att man ska lägga sig ner och spela död om en björn attackerar. Seriöst... vem gör det? Jag skulle kuta som en galning! Pappa trodde i alla fall att lätet var ett flygplan, men jag vågade inte gå längre så vi fick helt enkelt vända om. När vi var tillbaka vid husbilen upptäckte pappa ett träd i närheten en björn troligtvis klöst på. Det ni;) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0