En vecka som kretsar runt mat och umgänge

Jag tar tillfället i akt och spenderar tid med vänner och familj under min semstervecka. I tisdags efter det att jag kom hem från Umeå kom farmor, kusin Linnea och hennes kille Oscar hem till mig och åt lunch. På kvällen var det farmor som bjöd hem familjen till henne på middag. Smörgåstårta och tårta. Så gott! Det regnade och åskade som aldrig förr under middagen, vilket var rätt mysigt.
 
Onsdagen åkte jag in till stan och köpte lite fika från kvartersbageriet som jag tog med till mormor och morfar. Stannade där en bra stund och hade mycket trevligt, På kvällen bjöd Sofia in sig själv och Otto på middag hos mig. Helt rätt! Sofia hade med sig en söt liten bukett blommor som ny pryder mitt hem. Att ha ett eget hem är verkligen en lycka. Har längtat efter att få agera värdinna och att ha alla mina saker på ett och samma ställe. 
 
Cyklade förresten till farmor idag för att äta lunch på hennes altan. Någonstans på vägen dit tappade jag mitt fina samiska tennarmband som jag har fått av Mia och Hanna. Så himla trist. Hittar något ett brunt tennarmband så vet ni vem ni kan göra glad.
 
Nu ska jag förbereda en pizzadeg till ikväll då mamma och Mia kommer hit och äter pizza och blåbärspaj.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0