Uppläxad

Mitt kära ex Teo är ibland som en vis gammal uggla.
 
Jag är rädd för en kille som jag upplever förföljer mig. Det är känslan jag får, dels på grund hans ihärdiga speciella sätt att söka kontakt med mig och dels på grund av rykten som säger att jag bör hålla mig undan. Samtidigt som jag är rädd för honom får jag dåligt samvete på grund av mitt eget, väldigt undvikande beteende. När jag ser honom blir jag genast stel, nervös och hjärtat dunkar verkligen i bröstet och givetvis påverkar det sättet jag tolkar hans beteende på. Jag talade med Teo om hur rädd jag är och att jag inte vet hur jag ska beté mig, på vilket Teo säger: Frida fear is to warn you, not to make you act wrong. 
 
Nästa gång han kommer fram till mig ska jag inte undvika honom, utan förklara varför jag agerar som jag gör och att jag blir rädd när han betér sig som han gör. Kanske kommer situationen då att avdramatiseras och förhoppningsvis stämmer inga av de tråkiga ryktena.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: sofia

Men va? Det här har du glömt att berätta!!

Svar: Då ska du få höra hela storyn när vi ses nästa gång!
Frida Marianne Johansson

2013-05-13 @ 19:44:37
URL: http://peaken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0