Som ett brev på posten

Var av olika anledningar en bitter typ idag på väg hem från jobbet. Stressade susade jag och Elias fram på vägen efter några smärre är-utlåst-från-jobbet-och-har-bilnyckeln-inne-på-kontoret-missöden. Ville verkligen inte missa mitt träningspass! Framme vid lägenheten hoppar jag ut ur bilen (med sandaler och sockar) och landar rätt i en vattenpöl. Snabba steg till postlådan och sedan fort upp på toa. Öppnar ett brev från transportstyrelsen och möts av texten: Förbud att använda fordon. Samma dag som jag får tillbaka min bil från verkstaden får jag alltså veta att jag inte får använda åbäket, då förra ägaren inte betalat fordonsskatten. Fantabolous! Försöker påminna mig om att jag inte bor i ett krigshärjat land och egentligen är lyckligt lottad.  Är dock så pass självömkande att inte ens det biter på mig. Jag är bitter! 
 
Tänkte avsluta inlägget i en mer positiv anda i form av dagens bästa: 
 
En kollega bjöd på en riktigt god och laktosfri tårta, jag är ledig imorgon och jag har hunnit träna 3 ggr den här veckan.
 
Imorgon midsommar ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du gillar verkligen inte din bil ("åbäket"..) Undra varför? ;-) Hoppas det är nog med elände nu..

Svar: Så fort jag får köra den och den håller längre än en vecks i stöten... då kommer den få ett nytt smeknamn:)
Frida Marianne Johansson

2013-06-21 @ 23:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0