Vineri

Var på Strömpilen idag för att handla på systembolaget inför middagsbjudning på min examensdag. Köpte nog aningen för mycket, men det übertrevliga butiksbiträdet sa att jag får reklamera det som inte är öppnat. Nu när jag skriver detta får jag en olustkänsla som bara lurade kunder kan få. Men trevliga människor gör mig så glad 
 
På torsdag ska jag tillbaka till systemet igen för att komplettera inköpet då de inte hade det specifika vinet som passar min meny. Kände mig otroligt vuxen när jag gick där och planerade vuxendycker till en vuxenmiddag som jag vuxenaktigt ska bjuda på. Jag och biträdet stod och pratade och jag försökte briljera med mina druvkunskaper. "Jag har valt en chaaaaaardonnayiiii eftersom det passar utmäääärkt till fiskrätter med smak av saffran". Och där tog skrytfasonerna stopp. Biträdet fick lotsa mig genom iprincip hela butiken. Det första var inte heller riktigt sant. När biträdet frågade om jag behövde hjälp efter att virrat runt i butiken nog så länge sa jag med en osäker och frågande blick: "Jag har valt en chardonnay för jag läste att den passar bra till saffran?". Sedan var det inte heller en chardonnay jag plockat med mig, utan ett vin med blanddruva som butiksbiträdet ställde tillbaka åt mig... nåja jag kan ju låtsas att jag var duktig.     
 
Måste säga att jag känner mig lite ledsen över att det är så många som, av olika anledningar, inte kan delta på min examen. Speciellt önskar jag att Mamma kunde vara med för jag tänker att hon (du) gärna velat det. Hade jag bara haft en kamera skulle jag ta ett kort eller två och visat efteråt, men det har jag inte. Tror inte heller att Hanna och Arvid har det men jag ska undersöka den saken:) 
 
 
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0