Fix och trix

Har suttit med min kaffekopp och kollat in lönestatistik hela morgonen. Kollat saco, SSR:s löneförhandlingsförslag och ringt SSR-direkt. Ni kankse tror att jag blivit erbjuden jobb nu? Nop. Inte än i alla fall, men vill vara förberedd om jag får Älvsbyjobbet. 
 
Får jag inte det jobbet kommer jag börja skriva min D-uppsats nästa vecka. NÄSTA VECKA?! Herrgud! Kan inte förstå att det är så snart. Jag vet inte ens vad jag vill skriva om. Kanske något om integration, jämställdhet eller missbruk. Kanske någon kombination av dessa? En intervjustudie vill jag i alla fall göra. Tar jag en magister i socialt arbete har jag gjort vad jag kunnat för att öppna upp dörrarna till ett kommande arbetsliv inom universitetsvärlden. Forskarassistent, doktorand? Men nu vill jag helst arbeta och inte dra på mig ännu större lån. Studier är en klassfråga må jag säga! (Det är verkligen en fantastiskt förmån att Sverige har gratis universitet - det klagar jag inte på!).   
 
Nu ska jag ta och söka ett jobb som kan kombineras med studier, ifall det blir den linjen jag får gå på.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0