Skam den som ger sig!

Jag tänkte gå på ett step muskel-pass efter en lång dag på universitetet men inser, när jag står utanför gymsalen, att passet är först om en timme. Damn it! Aja, det är väl bara att ställa sig på bandet och genomlida 20 hemska minuter tänkte jag. Jag ställer mig på bandet och 70 minuter senare kliver jag av på grund av att jag blev uttråkad! Uttråkad!!! Jag förstår inte vad som har hänt. Aldrig tidigare har jag kunnat jogga så länge och så lätt. Mina nya skor kan nog spela in i framgången, men jag vill ändå ge mig själv en riktigt stor klapp på axeln! Dagen har verkligen bara sprungit iväg (hehe fattar du Robin?) och jag har inte tagit något foto till bloggen. Men! Efter gymmet åkte jag förbi konsum och inhandlade varor till ett riktigt gott vegetariskt recept som jag tänkte dela med mig av:) Farmor har lagat det flera gånger under sommaren och som tur är kan man vara hur grön (hehe där fick jag till det igen!) på matlagning som helst för det är riktigt enkelt!
 
Mangoquorn 6 port.
 
I kg quornfileer
smör
1 tsk sambal
1 dl vatten
1 grönsaksbuljongtärning
1 msk kinesisk soya
1 purjo
2 dl matlagningsgrädde
2 msk mango chutney
 
Bryn quornen i smör (flytta ev. över till en gryta). Tillsätt vatten, buljongtärning, sambal och soya. Koka ca 15 min under lock. Strimla purjon grovt. Rör i purjo, gräddem mango chutney och låt puttra i 5 min.
 
Servera med kokt ris, färska grönsaker och mango chutney. 
 
It's very nice!
 
   
 
 

Kommentarer
Postat av: Robin

HAHA! ;D Jag fattar!

2012-09-20 @ 00:01:20
URL: http://konstpaus.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0