Frida - Friday

Natten till idag sov jag ungefär tre timmar och klarade med nöd och näppe att, med hjälp av kaffe, behålla koncentrationen genom dagens tidiga (8.00 - 13.00) föreläsning. Efter skolan passade jag på cykla (Robin har lånat ut sin cykel till mig. Räddaren i nöden!) iväg till Iksu. Det blev 40 min på löpbandet i lugnt tempo eftersom jag har ont i halsen. Inte för att jag tror att det är skadligt att springa med halsont, men jag vill inte utmana ödet.
 
Efter Iksu kände jag verkligen att jag behövde en rekreationskväll och därför har unnat mig en kväll med mjukiskläder, mat och tv. En kväll bara med mig själv. Dessutom sov jag till och med en timme i soffan. En del kanske har svårt för att enbart vara med sig själv, men för mig är det verkligen viktigt med egen tid. Att vara själv och göra ingenting speciellt. 100 % slappande har jag inte ro till (jag skrev lite på en examinationsuppgift då och då under kvällen) men jag känner ändå att jag fick tillbaka den energi jag saknade. Sedan måste jag säga att jag är tacksam för att jag trivs med att vara själv och det är nog mycket tack vare tiden jag bodde i Bratislava. Jag lärde mig verkligen mycket vad gäller vikten av att ha en grundläggande trygghet i sig själv. Det är inte lätt att vara ofrivilligt ensam, men det är fantastiskt att ibland faktiskt vilja vara ensam.  
 
 
Pasta med pesto och parmesanost kan aldrig bli fel. Dessutom värmde jag äpplen i ugnen med honung, kokos, kanel och åt det tillsammans med turkiskyoghurt med vanilksocker i. Så himla gott! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0