Otur

Drygt ett halvår sedan gick jag tillbaka med min dator till Expert eftersom det är fel på drivrutinen. Jag hade köpt en extra försäkring till datorn, men ändå skickade de hem mig med datorn och sa att jag först var tvungen att omformatera den själv innan de kunde hjälpe mig. De flesta hade nog tagit tag i detta direkt, men för mig blev det ett stort projekt. Så igår, drygt sex månader senare, svängde jag förbi en annan Expertbutik för att höra hur jag ska göra med datorn nu när de gått i konkurs och fick ett väldigt hjälpsamt bemötande. "Kom in med datorn bara, vi fixar det". Inget gör det själv-krav, skönt! Problemet är nu att jag inte hittar kvittot som jag antagligen tappat bort vid första besöket på Expert. Surt!

 

Förutom datorn blev jag, som ni kanske minns, nyss avstulen min cykel och i lördags fick min fina kamera en tryckskada när den låg i min väska. Hela skärmen är förstörd och garantin gick ut för en månad sedan. Inte för att jag tror att jag fått ut något från garantin i vilket fall.

 

Summa kardemumma: Det är dåligt att äga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0