Första dagen i min kamp mot sockerberoendet

Om ni minns skulle jag från och med idag försöka motverka mitt sockersug genom att skapa struktur på mina måltider och således småäta mindre. Så här gick det med den saken:
 
* En stabil frukost bestående av 3 knäckebrödmackor, kaffe och en chokladbit. 
* En stabil lunch bestående av en stor portion korvsoppa, vatten och ett digestivekex.
* Ett stabilt mellanmål bestående av en kopp kaffe två chokladbitar och en knäckebrödmacka.
* En ostabil banan innan maten.
* Många ostabila skedar quornfärsrssåsen innan färsen var klar.
* En stabil middag med riktigt god tacos (bortsett från stunden när jag skulle hämta en till tortilla men inte ville missa tv-programet och därför hämtade en slev med quorn som jag kunde äta under de två minuter jag annars skulle bli utan mat.
* Ett stabilt kvällssnack i form av brieost, äpple och te. 
* En ostabil banan. 
* En ostabil ny middag i mindre format.
* En ostabil chokladbit.
* Ett ostabilt briekex. 
 
Första delen av dagen gick riktigt bra för att sedan dala. Imorgon ska jag försöka hålla strukturen bättre. Låt se hur det går.
 
 
Den här bilden säger faktiskt mer än 1000 ord;)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0