Som natt och dag

Igår låg jag i sängen och planerade att jag idag skulle vakna tidigt för att träna body balance kl. 07.00. Jag skulle dit innan föreläsningen och för att göra mitt liv än mer hurtigt tänkte jag dessutom gå på indoor walking på kvällen. Jag riktigt gottade mig själv i min egen duktighet och visualiserade situationen. Jag såg mig själv på yogamattan. Rak i ryggen, smärt och smidig med en pigg och nöjd blick. Jag kunde se hur jag skickade ut energier i likhet med kvinnor i kellogsreklamer. Kropp och själ, helt i balans.
 
Hurtighetstankarna fanns hos mig strax efter 23.00. Vid 01.00 hade andra tankar börjat pocka på. Ambivalens! Kl. 05.50 vaknar jag och blir direkt påmind om mitt dumma påhitt. Träna?!?!?!?!?!?!!? ALDRIG I LIVET! Balans... det finner man fasen bättre i sängen... det blev ingen träning för mig idag.
 
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0