Piteå i november

Jag får alltid en speciell känsla av att entra Piteå. Känslan av att komma hem. Allt är känt och var enda vrå i staden är kopplad till något minne.
 
Eftersom jag jobbade ons - fre hade jag inte obegränsat med tid till vänner och familj. Tycker dock att jag förvaltade tiden väl, men har varit sämre på att dokumentera det i bilder. Ni får en vecka i ett blogginlägg. Läs om ni orkar;)  
 
Onsdag kväll spenderade jag först med farmor och Mia. Jag och Mia åkte också och hälsade på Christina i nya lägenheten.
 
Efter jobbet på torsdag gick jag till mammas jobb för att träna och sedan hem till mamma som bjöd på middag och fika. Min kropp agerade senare på kvällen underligt och det kändes som att jag fick dubbelslag i hjärtat. Ibland blev "ryckningarna" så hårda att kroppen studsade till. Efter lite ovilja åkte vi upp till akuten där de tog EGK och blodprover. Mina armar ser än idag rätt sönderstuckna ut. Trots att det kändes fånigt att åka dit var det rätt skönt att vara där, väl på plats. Lite obehagligt var det ändå. När jag kom dit hade jag inställningen: inte kan jag vara sjuk. Friskare 26 åring får man leta efter;). Men när jag sedan fick kommentarer som; "Men oj, så kalla händer du har (något jag länge funderat vad det beror på)!" och "Oj, vad dina blodådror rullar - sånt brukar jag inte se på 26-årig kvinnor utan på 80-åriga tanter", började jag förstå att jag snart kommer leva som en pensionär. Men nejdå! Jag är pigg och kry! Mitt hjärta dunkar som det ska och det var bara mina muskler som, av någon oförklarlig anledning, fick för sig att det är kul att krampa. När jag gick från akuten kände jag mig friskare än någonsin:)
 
Fredag - Fredagsmys med familjen Johansson. Även här fick jag middag och efter det bänkade vi oss framför tv:n med tv-spel, tv-tittande och frossade i godis. Sov även där vilket alltid ger en känsla av nostalgi. Cissi hade bäddat i, kanske världens mjukaste säng, åt mig. Kanske inte någon höjdare för ryggen, men riktigt mysigt för en natt! 
 
Lördag - förmiddagen hos pappa, lunch hos Sofia och Robert (Otto är nog så söt!), middag hos farmor, bio med Christina (Edward och Bella, vilken kärlekssaga!), Nodo, med Christna, Anders, Linda och Linnea.
 
Idag (söndag) spenderade jag en mysig morgon tillsammans med farmor i soffan. Åkte efter lunch in till stan för att gå på skyltsöndag med mamma och Mia och åt efter det lyxig mat hos Mami. 
 
 
Åkte hem till Umeå med känslan av att vara väldigt lyckligt lottad!
    
 
 
 
"Samearmbandet" är nytt. Fick det av mina systrar som födelsedagspersent, men det är först nu jag fick tillgång till det. Verkligen jättefint!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0