En politiskt korrekt risotto

Ni kanske vill veta hur det går med min sockerdetox? Mycket bra måste jag säga. En del av framgången kan jag tacka middagen hos Hanna i lördags för. Det blev för mycket för min IBS-mage och det har jag fått lida för i veckan. Framgången i nedtrappningen handlar också om att jag varit duktig och behärskat mig. Jag äter mat i stället för fika och godis vilket egentligen passar mig mer då jag alltid föredragit salt innan sött.
 
Idag gick jag förbi konsum efter gymmet och köpte massor av bra mat med bra märken. Yes, jag älskar märken på mat. Rättvisemärkt, kravmärkt, fairtrade etc. Nördigt, ja visst! Speciellt fånigt är att jag kan känna mig nöjd över nyckelhålsmärkta morötter och havregryn. Vilka morötter skulle inte kvalificera in sig i nyckelhålskategorin?! 
 
Av alla mina fina märken lagade jag en riktigt god, och politiskt korrekt, risotto;)
 
 
 
      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0