Varning för svordomar!

Jag blir så jävla förbannad på det systematiska förtryck av (mot) kvinnor som sker varenda eviga dag i alla samhällen/länder världen över. Jag skiter i om det är kvinnor eller män som upprätthåller normer om hur vi kvinnor (och män) bör och inte bör vara. Oavsett vem det är, så lägg ner för fan!

Så vad är upphovet till denna ilska just idag? Hedersmord/våld! Ett extremt uttryck för patriarkatet, makt och kvinnoförtryck som kanske inte är helt lätt att relatera till, I know! Men kan inte vi alla ta och ransaka vårt eget beteende i alla fall? Generellt skulle jag vilja säga: sluta upp med allt "tyckande" och fingerpekande mot kvinnor/flickor i din omgivning! Kan vi peppa varandra istället oberoende av hur vi ser ut mellan bena?

Om ni känner för att bli upprörda rekomenderar jag att ni läser rapporten nedan.

http://www.amnesty.se/vad-gor-vi/kvinnors-rattigheter/hedersmord//

Tack för ordet!

Kommentarer
Postat av: hanna

typiskt kvinnor som lever i distansförhållande att vara så bittra över småsaker (inbillning)... tror att vissa behöver få sig något för att sluta klaga!

2012-05-08 @ 23:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0