Sköna tider

Tänk vad snabbt det går att förflytta sig i världen. Ena dagen i Spanien och andra dagen i Sverige. Det är rätt magiskt, men framför allt totalt onaturligt! Jag vet inte hur många gånger under resan jag påpekat hur onaturligt det är att flyga. Lyckligtvis är varken Ellen eller Ida flygrädda. Ellen har fungerat som ett litet lugnande piller. Hon har talat om att det är hjulen som fällts in när det för mig låtit som ett förfärligt fel på planet och distraherat mig med olika samtalsämnen.

Tack!


Så... back in Umeå och vardagen.
Vi kommit igång med studierna idag. Även om jag inte är 100 procent taggad på kursen är det ett intressant ämne vi arbetar med och trevligt att vara tillbaka på universitetet. Det känns också kul att vara hemma och träffa Isak och Hanna (Arvid är i Uppsala).

I övrigt fick jag spontanbesök idag från Hanna L, Edvin och Ida som var i trakterna (kul att ni är tillbaka i Umeå!). Jag och Ida slog sedan följe med varandra till Strömmis för att införskaffa provians inför helgens bravader och morgondagens tapaskalas.

Nu ska Hanna natta Isak och sedan blir det ett avsnitt av Rome för mig och Hanna. Livet känns rätt trevligt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0