Paragrafryttare

Morgonen började jag med en smoothie och receptsök. Jag är helt "besatt" av mat just nu och spenderar gärna varje måltid läsandes kokböcker. Vegetarisk mat står högst i kurs. Jag är inte vegetarian men köper sällan hem kött av många goda skäl. 1. Ett miljömedvetet val. 2. Ett moraliskt val. 3. Ett val som är bra för magen. Nu vill jag poängtera att jag ätit kyckling tre dagar i rad eftersom att coop lurade mig med extrapris;) Som sagt... inte vegetarian.


Ida kom hit för att plugga inför juridiktentan hon har på lördag. Juridik är ett av de ämnen som jag gillat bäst under utbildningen, men jag insåg rätt tidigt att jag är lite ringrostig. Citat av Ida: "Frida sa inte du att du var duktig på det här - jag fick jättebra på tentan (det sista sa hon med en mallig röst)". Tja... kanske inte jätteduktig men tillsammans var vi duktiga idag och jag ska hålla hårt i tummarna till helgen!


När allt känns becksvart (som på bilden ovan) behövs det bara en liten fikapaus så blir livet ljusare igen.


Två nedanstående bilder är egentligen från gårdagen, men jag bjuder på dem idag i stället:) Den först bilden illustrerar Isaks nya favoritsysselsättning:)



Arvids "hållteknik" av Isak var så fantastiskt kul att jag var tvungen att fånga den på bild!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Du är så duktig Frida!

Du får gärna komma hit med dina vegetariska recept och laga mat med mig!!!

2012-06-04 @ 10:16:58
URL: http://peaken.blogg.se/
Postat av: Sofia

ååh va glad jag blir!! Då ses vi snart :D

2012-06-04 @ 22:03:06
URL: http://peaken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0