9B

I lördags firade jag tillsammans med gamla klassisar 10 årsjubileum. Det var alltså 10 år sedan vi gick ut 9B och 10 år sedan den dagen då Kerstin och jag grät. Kerstin för att hon skulle sakna (det är i alla fall min version av det hela) sina elever, och jag för att jag alltid grät när någon annan grät.

Kvällen spenderades på Pillers altan precis som på gamla goda tider. Det var kul att få en uppdatering om vad alla gör nu och vi kom fram till att i princip alla från klassen vidareutbildat sig efter gymnasiet och att det endast är en (snart två) av oss som fått barn. Intressant var diskussionerna kring "rikviken" som handlade om vilka förutsättningar människor har beroende av var vi växer upp. Jag älskar strukturella analyser! Givetvis gick vi också igenom gamla minnen som gav en känsla av nostalgi. Kvällen slutade på 1906. Marika var också med under kvällen, men henne fångade jag inte på bild.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0