TRAGIKOMISKT!

Jag sitter framför datorn och fyller i en ansökan till A-kassan då jag hör Hanna och Arvid i hallen. Arvid ska gå ut med massor av sopor, så jag erbjuder min hjälp. Arvid säger att det inte behövs, men jag tycker det ska bli skönt med lite friskluft. Innan vi går ut vill Hanna och Arvid först visa hur det organiserat i köket. De har ordnat med en ny sopsortering. "SÅ BRA!" utropar jag! Så härligt att få ordning på grejerna. Dessutom hade Hanna satt fram en ny typ av disksvamp som vi aldrig tidigare använt. "Åh så spännande!" säger jag exalterat,
   
När jag och Arvid kånkar på våra sopor inser jag det tragikomiska i vad som just utspelat. Lyssna på det här! Jag är 26 år och student. Det är lördag kväll och mina vänner är ute och äter middag på Tapas, vilket jag tackat nej till. I stället är höjdpunkten under kvällen frisk luft i lungorna på väg till soprummet och jag blir imponerad över tre nya hinkar till sopsorteringen. Och kanske värt av allt... jag tycker det är spännande med en ny disksvamp. Fattar ni!?! JAG TYCKER ATT DET ÄR SPÄNNANDE MED EN NY DISKSVAMP!  
 
Tillåt mig att skratta! HAHAHAHAHA!
 

Kommentarer
Postat av: Robin

HAHA! Du är bara för härlig du, Frida! :-)

Svar: Eller för ärlig för mitt eget bästa;)
Frida Marianne Johansson

2012-12-11 @ 17:47:41
URL: http://konstpaus.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0