Har jag köpt ett par nya skour?

Idag var första gången jag och Ellen lyckats följa vårt eget schema. Analys och resultat - Check! Imorgon blir det att klippa och klistra, rätta hit och rätta dit blandat med fika och prat. Hoppas vi har samma flyt även då.

Igår åkte jag och Ellen in till stan för att träffa Ida och prata om Barcelona. Innan vi gick hem till henne passade vi på att gå förbi scorett för att klaga på mina skor. Det är faktiskt helt ofattbart hur usel kvalité skor har nu för tiden. Jag fick ett par superbra (trodde jag) skor av mamma i julklapp som jag själv valde ut. Viktigaste kriteriet var hållbarhet. Det skulle vara riktiga vinterskor som helst skulle hålla resten av mitt liv. Efter bara en veckas användning stank de kattpiss. Jag minns hur jag satt på ett möte under praktiken och tänkte - fasen vad någon stinker fotsvett! Denna någon var jag. Så jag gick tillbaka med kattpissskorna och valde istället ut ett par snygga kängor som tre månader senare såg ut att vara 15 år gamla, och som jag nu lämnat tillbaka. Så sedan igår går jag omkring i ett par nya snygga svarta kängor som bara måste hålla, i alla fall minst ett år. OM de inte gör det ger jag fasen upp och går med gummistövlar resten av livet! Är det bara jag som har otur eller är det så att oavsett vilket pris man betalar för sina skor kommer de vara trasiga inom några månader? Snart lär skobranschen inte längre få kalla skor för skor utan måste istället döpa om dem till skour eller dylikt. Typ al á Kentucky fried chicken som fick nöja sig med förkortningen KFC eftersom att det inte var nog mycket kyckling i deras kyckling...

Några hundralappar fattigare gick vi vidare till Ida, åt gott fika och vandrade omkring i Barcelona med google earth. Jag var naturligtvis impad över den coola, och för mig nya, tekniken.

That is all for now.

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Har faktiskt inte tänkt på om mina skor håller bra eller dåligt.

Jag byter skor ofta så mina hinner inte bli nötta så snabbt..

Fast om man slår ihop dagarna som jag använder dem, då kanske det visar sig att de inte hinner bli använda så många dagar innan de är pajj. hmm..

2012-04-20 @ 10:29:35
URL: http://peaken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0