Pissväder och finbesök

Jag tog en premiärtur med cykeln i morse. Destination Ålidhem! När jag bad pappa ta med cykeln till Umeå föreställde jag mig själv framsusandes på asfalten i härligt soligt vårväder. Riktigt så härligt det inte i verkligheten. För det första möttes jag av ett himla skitväder! Slask och kyla på samma gång. Min sadel är beprydd med två stora hål och eftersom att det snöat/regnat under natten kom jag fram till Ellen med stora (för andra människor misstänkta kissfläckar) fläckar på byxorna. På hemvägen fick jag hoppa av cykeln för att ta mig upp för en obefintlig backe eftersom att bakhjulet är utan luft. Nåja snart kommer nog våren och då ska det bli en fröjd att cykla!

Pluggandet gick rätt bra och det var som vanligt trevligt dock kände jag mig helt mosig i huvudet. Imorgon blir det mer vatten, mindre godis och lika mycket kaffe;)

Väl hemma på Gnejs ägnade jag mig åt hushållssysslor. Disk, städ och matlagning. Inte superskoj men lägenheten var inte i tipptopp och sätter jag mig ner blir jag lätt förslappad. I stället var jag som en virvelvind och nu är det fint i lägenheten.

Jag och Hanna har dessutom hunnit se det första avsnittet av serien Rome och ätit kladdkaka och glass. Mia har äntligen kommit och hälsat på oss och lilla Isak. Här kommer en bild på detta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0