Uppe i ottan

God morgon, god morgon! Hör fåglar sjunga glatt. God morgon, god morgon i kööööör!

Idag var jag uppe i ottan för att tvätta. Egentligen är tvätt ingen jobbig syssla... ja, om man hade maskinen i sin bostad och inte var tvungen att gå till "grannens" hus för att tvätta. Att träffa någon i tvättstugan är ungefär som att stå i en hiss tillsammans med en främling. Dessutom går man in i samma hiss si så där 4 gånger under en tidsfrist på ca 4 timmar.

Idag möttes jag av en kille i tvättstugan. Jag hejade med en lite menlös, men vänlig ton. Andra gången vi sågs nickade vi till varandra och log lite fånigt. Nu tredje gången vi sågs tog han mod till sig och sa något, för mig, helt ohörbart. "Va?" svarar jag och den här gången hör jag något i stil med "tvätt... tillsammas hehe". Eftersom jag inte ville störa framstegen i vår goda tvättrelation svarade jag "hehe precis!". Vad jag nu svarade "hehe precis!" på har jag ingen aning om...

Jag vet inte vad det är med tvättstugor, främlingar och oförmågan att säga "va?" två gånger?!?!

Förutom socialtvättstugefärdighetsträning (andas) har jag käkat grötfrukost, läst lite bloggar och trallat allt i från Man boy till Nu i ro för Isak som också, i likhet med mig och mamma Hanna haft en tidig morgon.



En tvätt kvar och sedan cyklar jag iväg till Ellen. Idag blir det analysskrivande:)

Kommentarer
Postat av: Sofia

hahaha så skönt att läsa att du är dig lik! haha! :)

2012-04-17 @ 10:09:01
URL: http://peaken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0