Hur viktig kan en teori egentligen vara?

Jag och Ellen gick glada ihågen till universitetet idag. Kl 09:00 hade vi handledningssamtal och nr 1 på frågelistan var det ständigt närvarande orosmomentet med c-uppsatsen: hur gör vi med teoridelen?! Vår tanke var att inte använda oss av någon etablerad teori, utan istället analysera intervjuresultatet med lagtexter och tidigare forskning. Det vi önskade var att få bekräftat att vi var på rätt spår. Riktigt så tur hade vi inte. Istället gick vi från handledningen förvirrade och spenderade halva studiedagen till frenetiskt teorisök medan andra halvan spenderades i skratt åt olyckan. Som ni förstår hade vi rätt kul i alla fall!

Efter skolan cyklade jag direkt till sjukhuset (bussarna till Piteå går där ifrån) för att säga hejdå till Mia. Vi tog en snabbfika på trottoarkanten och passade på att plantera en avokadokärna i rabbaten. Hur kul skulle det inte vara om vi hade ett "eget" träd i Umeå?!

Kvällen spenderades framför en trevlig film med Isak och jag och Arvid hade tid att sittna ner och prata:)


Jag, Hanna, Mia och Arvid spelade igår cluedo som Hanna fick i födelsedagspresent av mamma. Mycket trevligt!


Isak är med på ett helt annat sätt nu. Han är mer vaken och nyfiken på saker omkring honom.

Mia sitter och "fikar". Bakom henne kommer vårt avokadoträd att växa och gro.


Jag och Ellen satt och läste i en lånebok i biblioteket när Ellen säger: men Frida, är det inte du som skrivit det här? Jepp det är jag som klottrade i boken för nästan 3 år sedan. Kan ni tänka er att tiden gått så fort?

Isak sov i min famn medan jag försökte skriva ett blogginlägg igår. Inte helt lätt och tillslut gav jag upp och publicerar det idag istället.

Kommentarer
Postat av: Sofia

så fruktansvärt söt han är Isak!!!

Jag hoppas verkligen att ert träd får växa och stå kvar där ni planterat det :D

2012-04-15 @ 11:53:14
URL: http://peaken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0