Bokat och klart!

Que Tal here we come! ...Eller egentligen åker vi i mitten av maj men jag kunde inte hejda min munterhet.

Ida och Ellen fick som de ville, så nu har vi "lyxat" till det och bokat ett hostel med eget badrum. Ca. 1300 kr/person för 5 nätter. Not too bad!

Ni kan kolla in det här:
http://www.quetalbarcelona.com/

På tal om utlandsresor, nu i dessa påsktider, var det ett år sedan jag var i Thessaloniki och firade grekisk påsk. Värmen känns rätt långt borta nu när jag tittar ut mot en vit lekpark.

Jag och Teo hälsade på i Teos mormors by under ett par dagar. Medan de andra vilade middag passade jag på att gå en sväng för att inspektera området. Jag hann inte mer än 100 meter innan en främmande äldre man bjöd in mig till middag med hela tjocka släkten. Så där satt jag med ett glas ouzo i handen under en släktmiddag i vilken jag inte kände en enda person. Som pricken över i:et eller grädden på moset dök det helt plötsligt upp en liten orkester som gick från gård till gård. So why not dance?! Sittande med en ouzo i handen blev till dans med greker runt armen;)

Härligt minne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0